gönderen geller » 06 Eki 2013, 08:38
BEYİN DALGALARI
beta: zihnin uyanık olduğu,
mantıklı düşünülen, somut
problemler çözülmeye çalışılan
zamanlarda ortaya çıkan dalgadır.
hızlıdır, sert iniş-çıkışlıdır . dört
dalga arasında frekansı en yüksek
olandır. bir konuyla meşgulken,
heyecanlanıldığ ında ve çevre
faktörlerinden fazlaca uyarı
alındığında oluşur.
alfa: biraz rahatlama, heyecanın
yatışması, bilincin serbestleşmesi
durumlarında görülür. hayal
kurulduğunda veya herhangi bir
şey görselleştirild iğinde de bu
dalgalara rastlanılabilir .
teta: zihnin bilinçsiz olduğu
durumlarda, uyku halinde ve derin
meditasyonda ortaya çıkar. bu
dalgalar, aynı zamanda, bastırılmış
duyguların ortaya çıkarılmasında
veya yaratıcılık için gerekli
bağlantıların kurulmasında önemli
rol oynar.
delta: bilinçsiz zihnin
derinliklerinde , uykunun en derin
evrelerinde görülen; düşük
frekanslı, düzensiz dalgalardır.
yatakta kitap okurken beta, uyku
geldikçe düşük frekanslı beta,
kitabı bırakınca alfa, uyku
bastırdıkça teta, uyku
derinleştikçe delta dalgaları daha
çok görülür. beyinde aynı anda
tek bir dalga yoktur. bir tür dalga
baskın olsa bile, tüm dalgalar
üretilir.
öğrenme betada değil, alfada
daha başarılıdır. beynin alfa
dalgaları yayması, sakin ve huzurlu
hissedildiğinin kanıtıdır. bununla
beraber, uykuda yabancı dil
öğrenme teknikleri, teta ve
deltada da beynin öğrenmeye açık
olduğunu gösterir.
yaratıcılık; alfa, teta ve delta
hallerinde yüksektir. uyanma
esnasında bu dalgalar görüldüğü
için, uyanma anı ve uyandıktan
hemen sonrası yaratıcılık
açısından verimlidir.
rene descartes, bu durumdan
fazlasıyla yararlanmıştır. zayıf ve
çelimsiz bir çocuk oluşu, 8
yaşından itibaren 10 yıl devam
ettiği cizvit okulundaki müdürün
ona acımasını sağlamıştır. okulda
istediği saatte kalkma hakkı olan
descartes, büyüyünce de bu
alışkanlığını devam ettirmiştir.
analitik geometriyi, bir sabah
yatağında uzanırken, tavandaki
sineğin hareketlerini izlerken
geliştirmiştir. tavanın köşesine
yaklaşan sineğin uzaklığını
hesaplarken köşeyi oluşturan
tavan ve odanın iki duvarının
koordinat düzlemleri olabileceğini
düşünmüştür.
Alıntı
[b]BEYİN DALGALARI[/b]
[b]beta[/b]: zihnin uyanık olduğu,
mantıklı düşünülen, somut
problemler çözülmeye çalışılan
zamanlarda ortaya çıkan dalgadır.
hızlıdır, sert iniş-çıkışlıdır . dört
dalga arasında frekansı en yüksek
olandır. bir konuyla meşgulken,
heyecanlanıldığ ında ve çevre
faktörlerinden fazlaca uyarı
alındığında oluşur.
[b]alfa[/b]: biraz rahatlama, heyecanın
yatışması, bilincin serbestleşmesi
durumlarında görülür. hayal
kurulduğunda veya herhangi bir
şey görselleştirild iğinde de bu
dalgalara rastlanılabilir .
[b]teta[/b]: zihnin bilinçsiz olduğu
durumlarda, uyku halinde ve derin
meditasyonda ortaya çıkar. bu
dalgalar, aynı zamanda, bastırılmış
duyguların ortaya çıkarılmasında
veya yaratıcılık için gerekli
bağlantıların kurulmasında önemli
rol oynar.
[b]delta[/b]: bilinçsiz zihnin
derinliklerinde , uykunun en derin
evrelerinde görülen; düşük
frekanslı, düzensiz dalgalardır.
yatakta kitap okurken beta, uyku
geldikçe düşük frekanslı beta,
kitabı bırakınca alfa, uyku
bastırdıkça teta, uyku
derinleştikçe delta dalgaları daha
çok görülür. beyinde aynı anda
tek bir dalga yoktur. bir tür dalga
baskın olsa bile, tüm dalgalar
üretilir.
öğrenme betada değil, alfada
daha başarılıdır. beynin alfa
dalgaları yayması, sakin ve huzurlu
hissedildiğinin kanıtıdır. bununla
beraber, uykuda yabancı dil
öğrenme teknikleri, teta ve
deltada da beynin öğrenmeye açık
olduğunu gösterir.
yaratıcılık; alfa, teta ve delta
hallerinde yüksektir. uyanma
esnasında bu dalgalar görüldüğü
için, uyanma anı ve uyandıktan
hemen sonrası yaratıcılık
açısından verimlidir.
rene descartes, bu durumdan
fazlasıyla yararlanmıştır. zayıf ve
çelimsiz bir çocuk oluşu, 8
yaşından itibaren 10 yıl devam
ettiği cizvit okulundaki müdürün
ona acımasını sağlamıştır. okulda
istediği saatte kalkma hakkı olan
descartes, büyüyünce de bu
alışkanlığını devam ettirmiştir.
analitik geometriyi, bir sabah
yatağında uzanırken, tavandaki
sineğin hareketlerini izlerken
geliştirmiştir. tavanın köşesine
yaklaşan sineğin uzaklığını
hesaplarken köşeyi oluşturan
tavan ve odanın iki duvarının
koordinat düzlemleri olabileceğini
düşünmüştür.
Alıntı